مزایا و معایب پرینترهای چندکاره را توضیح دهید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


چاپگرهای چندکاره در عملیات چاپ از فناوری چاپ لیزری و جوهرافشان استفاده می کنند و با توجه به هدف همه کاره خود در انواع پرینترهای سه کاره و چاپگرهای چهار کاره قرار می گیرند تا علاوه بر عملیات اصلی، د. اچ. ، فرآیند چاپ اسناد، می تواند وظایف دیگری را انجام دهد. همچنین از اسکن، کپی و فکس پشتیبانی می کند. امروزه آنها در ادارات، سازمان ها، دفاتر خدماتی، مدارس و دانشگاه ها بسیار مفید هستند.

چاپگرهای سه کاره از سه فرآیند عملیاتی (چاپ، کپی، اسکن) استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای چهار کاره می توانند عملکردهای (چاپ، کپی، اسکن، فکس) را به طور موثر و با کیفیت بالا انجام دهند. با این حال، مزایا و معایبی وجود دارد که قبل از خرید این چاپگرهای چندکاره باید بدانید. در این مقاله، هدف Adiriskala رسیدگی به این مسائل است.

مزایای چاپگرهای چند منظوره

مزایای چاپگرهای چند منظوره بیشتر از معایب آن است. چاپگرهای چند کاره معمولاً از پرینترهای تک کاره محبوب‌تر هستند زیرا نیازهای کاربر را از یک چاپگر برآورده می‌کنند. چاپگر چندکاره یک دستگاه همه کاره است که برای رفع نیاز به دستگاه های کپی، فکس، اسکنر و چاپگر طراحی شده است. یک چاپگر چند منظوره همه این ابزارها را در یک دستگاه قرار می دهد. پس ابتدا به معرفی مزایای چاپگرهای چندکاره می پردازیم.

هزینه اولیه مناسب

یکی از مهمترین مواردی که در مورد مزایا و معایب پرینترهای چندکاره  آوافرهنگ مطرح می شود بحث صرفه جویی در هزینه با خرید این پرینترها است. شرکت ها به جای پرداخت هزینه های مختلف خرید 4 دستگاه مختلف (فکس، پرینتر، اسکنر، دستگاه کپی) برای این عملیات، به راحتی می توانند تمامی این عملیات را از طریق یک چاپگر چندکاره انجام دهند و در نتیجه هزینه ها را کاهش دهند.

فضای کمتری را اشغال می کند

یکی از مهمترین مزایای چاپگر چندکاره فضای اشغال شده است. به جای تلاش برای یافتن مکانی برای پرینترها، دستگاه‌های کپی، دستگاه‌های فکس و اسکنرها، عملکردی مشابه رایانه دارید. کسانی که می خواهند بیشترین بهره را از دفتر خانه خود ببرند یا در یک فضای کوچک کار کنند، می توانند از این صرفه جویی در فضا بهره مند شوند.

چاپگرهای همه کاره راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در فضای روی میز شما هستند. این یک مزیت مهم برای کسانی است که در خانه یا در یک دفتر کوچک کار می کنند، جایی که رایانه ها و سایر دستگاه ها شروع به اشغال اتاق می کنند.

سرعت و سهولت کار

پرینترهای چند منظوره معمولاً سریعتر از چاپگرهای لیزری یا سایر چاپگرها کار می کنند. این سرعت به دلیل چندکاره بودن چاپگر است. برخی از چاپگرهای همه کاره می توانند فکس، اسناد چاپ شده، تصاویر اسکن شده و کپی را همزمان ارسال کنند. سرعت چاپ پرینترهای چندکاره فوق العاده بالاست، مثلا چاپگر HP M1536dnf قابلیت چاپ 25 صفحه در دقیقه را دارد و همچنین ظرفیت چاپ بیش از 8000 صفحه در ماه را دارد.

معایب پرینترهای چندکاره

جدا از مزایای بسیاری که پرینتر چندکاره دارند، معایبی نیز دارند، بنابراین دانستن این نکات برای کسانی که قصد خرید چاپگر چندکاره را دارند، مهم است. در زیر لیستی از معایب پرینترهای چندکاره وجود دارد که می توانید بخوانید. با ما بمان.

هزینه های جانبی و مصرفی بالا

از نظر اقتصادی، هزینه های واحد، مواد و هزینه های یک چاپگر چند کاره در مقایسه با یک چاپگر تک کاره بسیار بالا است و بنابراین به دلیل چندین کارکرد همزمان، انرژی زیادی مصرف می کند. اگر نیاز به تعمیر یا تعویض آن دارید، همیشه مقرون به صرفه است و جوهر یا تونر به دلیل استفاده طولانی مدت در تمامی چاپ ها، فکس ها و کپی ها به سرعت فرسوده می شود.

با توجه به حجم کار زیاد در ادارات، پرینترهای چندکاره و حتی کارتریج آنها از قیمت بالاتری نسبت به سایر پرینترهای تک کاره بهره می برند. بنابراین قبل از خرید چاپگر باید توجه داشته باشید که چه نوع کارتریج پرینتری در بازار موجود است و قیمت آن چقدر است.

تعمیر و نگهداری چاپگر

هنگامی که چاپگرهای چند منظوره آسیب دیده یا خراب می شوند، توانایی کپی، چاپ، فکس و جستجوی آن کسب و کار یا خانه نیز از بین می رود. اگر چاپگر آسیب دیده باشد، هیچ کس نمی تواند انجام دهد. این می تواند برای مشاغلی که نیاز به پرینت، فکس و کپی زیادی دارند مشکل ساز باشد.

قطعات و لوازم جانبی چاپگرهای چندکاره گران هستند و نیاز به نگهداری و دقت زیادی دارند. باید سعی کنید بیشتر از مقداری که سازنده چاپگر برای محصول خود تعیین کرده است استفاده نکنید و خدمات دوره ای را انجام دهید. با این موارد خرابی پرینترهای شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

در صورت خرابی چاپگر مکث کنید

با توجه به اینکه با یک دستگاه پرینت، اسکن، کپی و فکس می کنید، اگر آن دستگاه از کار بیفتد، کار شما به تاخیر می افتد و کار شما نیمه تمام می شود. این می تواند برای یک دفتر بزرگ مشکل ساز باشد. اگر بخش کوچکی از چاپگر چندکاره از کار بیفتد و چاپگر خطایی را تشخیص دهد، تمام عملکردهای چاپگر از بین می رود و باعث از دست دادن زمان کاربران می شود.





:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : اخبار رسمی
ت : سه شنبه 7 آذر 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');